Jacht ten został zaprojektowany jako wygodna i szybka jednostka o tradycyjnej, eleganckiej linii. Zastosowanie pokładówki i półpokładów komplikuje co prawda wykonanie kadłuba, jednak ze wzgledów estetycznych bywa preferowane przez żeglarzy. Kadłub o obłych kształtach może być wykonany w trzech wariantach: poszycie listewkowe, poszycie listewkowe laminowane, poszycie diagonalne. Wręgi wycinane z desek. Pokład sklejkowy. Dobór materiałów (sosna, dąb, modrzew, mahoń) indywidualny, zależny od budującego. Jacht może być wykonany jako mieczowo - balastowy w następujących wersjach: z podnoszonym szybrowo balastem, z balastem zewnętrznym i chowanym w nim mieczem, z balastem wewnętrznym i mieczem obrotowym. Wersja ostatnia jest najbardziej praktyczna na płytkich wodach śródlądzia. W wersji z balastem szybrowym płetwa balastowa spawana jest z blachy i wypełniona ołowiem. Ze względów wytrzymałościowych oraz dla zapewnienia szczelności również skrzynia mieczowa wykonana jest z blachy stalowej. Skrzynia mieści się pod stołem w mesie nie zajmując miejsca w kabinie. Najłatwiejsza w wykonaniu, lecz najmniej sprawna hydrodynamicznie i zwiekszająca zanurzenie do 0,5 m jest wersja z balastem zewnętrznym spawanym z grubych blach i chowanym w nim obrotowym mieczem.
Maszt jachtu kładziony. Pawęż otwarta dla ułatwienia wychodzenia z wody oraz zawieszenia silnika. Z pokładu mamy dostęp do pojemnej bakisty na rufie oraz odpływowej komory kotwicznej na dziobie. Wnętrze zapewnia 4-osobowej rodzinie możliwość odseparowania w dwóch oddzielnych kabinach wyposażonych w dwumetrowe koje. Zamykany przedział WC możemy wyposażyć w szafki oraz umywalkę. Kambuz mieści kardanowo zawieszoną kuchenkę i zlewozmywak. Stół w mesie ma wymiary umożliwiające 4 osobom wygodne spożywanie posiłków. We wnętrzu liczne półki i bakisty.