Pasja 384 - Janusz Maderski JACHTY - BUDOWA, KONSTRUKCJE

Przejdź do treści

Menu główne:

Pasja 384

BEZKABINOWE ŁODZIE ŻAGLOWE
DANE TECHNICZNE

długość - 3,84m
szerokość - 1,50m
zanurzenie - 0,15/0,95m
masa - 75kg
wyporność - 280kg
żagle: 7 lub 9m2
kokpit dł. 2m
PODSTAWOWE MATERIAŁY

7 arkuszy sklejki wodoodpornej 6 mm,
0,1m3 tarcicy sosnowej,
3 kg żywicy Epidian 5,
1 kg maty lub tkaniny szklanej,
gwoździe i wkręty mosiężne,
dakron na żagle - 10 - 12 m2

"Pasja 384" jest rozwinięciem prezentowanej w "Żaglach" "Pasji 383". Jest to odkryta mieczówka przeznaczona do uprawiania turystyki dla 2 - 3 osób. Kokpit łodzi jest odpływowy, co powoduje, że po wywrotce łódź samoczynnie opróżnia się z wody. Jest to szczególnie ważne gdy żeglujemy wzdłuż morskich plaż. Rozwiązanie to jest również praktyczne podczas postoju łodzi przy nabrzeżu, gdyż nie musimy rozpoczynać żeglowania od wybierania wody z kokpitu. Miecz obrotowy mieści się pod podłogą kokpitu tak, że nie jest ona przedzielona skrzynką. Kokpit ma wymiary 2m x 1,2m. Pod rozpiętym na bomie namiotem dwie osoby śpią bardzo wygodnie. Obszerny forpik i achterpik stanowią szczelnie zamykane komory bagażowe. Komora podkokpitowa jest wyłącznie komorą pływalnościową. Każda z trzech komór zapewnia utrzymanie jachtu wraz z załogą na powierzchni w przypadku przedziurawienia pozostałych. Przewidziano dwie wersje ożaglowania - 7m2 oraz 9 m2. Konstrukcja kadłuba sklejkowa, wykonana metodą szycia i sklejania, oparta na dwóch grodziach i usztywnionej podłodze. Zastosowanie stępki i zewnętrznych wzdłużników dennych upraszcza konstrukcję i chroni dno przy wyciąganiu łodzi na brzeg. Maszt i bom klejone z listew sosnowych lub aluminiowe.
Pan Tadeusz Krupiński pięknie zbudował Pasję 384. Poniżej wykonana przez budowniczego fotograficzna dokumentacja powstawania łodzi i pierwszych pływań.
 
Copyright 2016. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego